Ik ben een marketing generalist en heb mij gespecialiseerd in het op de markt zetten van nieuwe concepten, producten en diensten en bedrijven. Als ondernemende people manager met een sterke klantoriëntatie excelleer ik in multidisciplinaire omgevingen waarbij ik mijn creativiteit en marketing kennis kan inzetten.
Mijn kracht ligt in het snel doorzien van complexe situaties, deze te vertalen naar kansen en collega's te enthousiastmeren om te helpen in de uitvoering. Zowel sterk in marketing- strategie als in de vertaling van strategie naar operatie. Hiernaast gedreven in het creëren van een verdedigbaar concurrentieel voordeel.
Ik ben in 1987 afgestudeerd als bedrijfseconoom aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar ik mij gespecialiseerd heb in marketing. Tijdens mijn studie heb ik aan de Michigan State University (Michigan, USA) marketing colleges op MBA-niveau gevolgd. In 1999 heb ik de titel van Master of Marketing gehaald aan de TIAS Business School.
Tijdens mijn studie ben ik een Marketing Advies Bureau gestart om mijn advieswerkzaamheden onder te brengen en gaf ik NIMA-cursussen voor het Instituut voor Bedrijfswetenschappen.
Na mijn afstuderen heb ik verschillende marketing- en managementfuncties bekleed in de karton- en telecomindustrie. Als marketeer pur sang heb ik aan de wieg gestaan van succesvolle introducties van producten en diensten, zoals Hi van KPN Telecom, Libertel iZi en Vodafone Live! . Hiernaast heb ik ruime ervaring in het stimuleren van het gebruik en daarmee de winstgevendheid van diensten, zoals bijvoorbeeld SMS in Nederland.
Ik heb ruime leidinggevende ervaring bij verschillende bedrijven in zowel lijn- als in staffuncties op het gebied van productmanagement, marketingmanagement, procesmanagement, projectmanagement en algemeen management.
In 2002 heb ik samen met mijn partner Beeldend Kunstenaar Yvette de Vries het OpenAtelier geïnitieerd. Uit dit initiatief zijn inmiddels naast het OpenAtelier met kunst van Yvette de Vries en het MarketingAtelier de volgende activiteiten ontstaan: het InternetAtelier, het PopupAtelier, het OpenKinderAtelier, de Kunstjuf, het VerhuurAtelier, en het FotografieAtelier ".
Ik ben lid van de MarketingCirkel Limburg, een vereniging van marketingprofessionals met als doel om een functionele bijdrage te leveren in het stimuleren van het marketing denken en doen in Limburg.
Tot augustus 2016 was ik partime als lector verbonden aan Tio, University of applied sciences, waar ik mijn Marketing en Ondernemerschap kennis en ervaring deel met HBO studenten. Tio is een particuliere onderwijsinstelling en staat voor intensief, kleinschalig en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Ook in 2016 is deze HBO instelling weer gekozen tot de beste in zijn klasse (Keuzegids Hoger Onderwijs).
Als voorzitter van Stichting De Kunstkaravaan en Stichting Kreatief heb ik van 2011 t/m 2016 mijn kennis en kunde ingezet voor maatschappelijk relevante projecten.
Vanaf augustus 2016 werk ik als docent Marketing en ondernemerscoach bij Fontys.
Een effectieve website is vandaag de dag een cruciaal onderdeel van een geïntegreerde communicatie strategie. Het InternetAtelier biedt turnkey online marketing. U wordt in alle activiteiten begeleid door een marketing professional zodat u zich bezig kan houden met uw eigen professie.
Meer informatie en voorbeelden van websites die het InternetAtelier heeft gerealiseerd.
Er zijn zeker 5 redenen om te kiezen voor het InternetAtelier als u online ondersteuning zoekt:
Maak snel een afspraak om vrijblijvend kennis te maken.
Op zoek naar een nieuwe website inclusief gedegen (marketing)advies?
Neem dan snel contact op om een vrijblijvende kennismakingsafspraak te maken, of maak gelijk online een afspraak:
Drs. Tom van Buitenen MM
Holterweg 4
6436 CM Amstenrade
Telefoon: 06 54 67 0923
e-Mail: : Tom van Buitenen (info@InternetAtelier.nl)